top of page
  • Writer's pictureElamusstuudio

Promotsiooni projektijuht Eliise-Kristiina Altmäe: "See valdkond kogub taas hoogu!"

Updated: Aug 1, 2023

Vestlesime hiljuti Elamusstuudio promotsiooni projektijuhi Eliise-Kristiina Altmäega promotsiooni olulisusest. Kas seda on täna üldse vaja? Kellele? Ja miks?



Eliise, kuidas täna promotsioonis läheb, kas tööd jagub?


Võrreldes sellega, mis toimus kaks aastat tagasi, on promotsioonivaldkond taas tegudel . Korraldame ja aitame läbi viia palju erinevaid üritusi ning kõik vahvad degustatsioonid saame teostatud! Ma ütleks, et tööd jagub ja ajaga võidujooks käib, aga kunagi ei saa öelda, et see on piisav ning uusi väljakutseid Elamusstuudios vastu ei võta, vaid vastupidi – oleme alati avatud uutele ideedele.


Miks on täna üldse promotsioone/degustatsioone vaja?


Lähenen sellele küsimusele hetkel läbi promootori silmade: miks talle seda vaja on? Neid plusse on niivõrd palju, aga toon hetkel välja ainult ühe ja enda arvates kõige olulisema.


Lähme natuke ajas tagasi. Ma alustasin kunagi promootorina, see oli ajal, mil olin põhikooli lõpetamas. Mõni aasta hiljem tegin hüppe tiimijuhi positsioonile ja sealt hakkasin üha rohkem oma mõtteid lahti mõtestama. Miks ja mida see kõik mulle elus andnud on?

Hetkel näen, et tunduvalt vähemaks on jäänud poedegustatsioone ja kõik on võtnud eesmärgiks liikuda robotmaailma poole. Ehk siis – me ei vaja varsti enam degustatsioonideks või promotsioonideks inimesi. Minu silmis võtab see ühe väga hea võimaluse noortelt ära – õppida inimesi tundma ja olla julge selles, mida sa teed. Kindlasti ei ole see ainus võimalus seda õppida ja praktiseerida, kuid siiski üks väga hea võimalus, millega kooli kõrvalt tegeleda.

Minule andis promootorina töötamine julgust suhelda võõraste inimestega, leida nendega ühine keel ja mõista eri tausta ja omadustega isikuid. Kommunikatsioon on kõige alus. Igas eluvaldkonnas. Rasketes olukordades tuleb jääda rahulikuks, teatud olukordades tuleb end kehtestada. Kõik see on hindamatu oskus, mis aitab tulevikus edukalt läbi lüüa mitmesugustes eri valdkondades.

Täna olen jõudnud projektijuhii rolli ja mul on hea meel, et saan hoida kätt peal sellel, et Elamusstuudio “menüüs” leiaks veel pikaks ajaks palju tavadegustatsioone ja seda kõike põnevate ürituste kõrvalt.


Mille järgi valite koos tiimijuhiga endale tiimi inimesed, kes mõne konkreetse brändi tooteid esitleb?


Kõige esimesena vaatame, kas inimeses on olemas see tahe tööd teha. Aga olulised märksõnad on ka kompetentsus, kogemus, veenvus, suhtlemisoskus, kohanemisvõime jms.


Mida soovitad noorele, kes on täna otsimas oma esimest töökohta? Miks promotsiooni töötamine oleks ainuõige valik?


Kõige olulisem on muidugi juba mainitud – see võimaldab arendada suhtlusoskust ja enesekindlust. Promotöös oled juba noorelt enda aja boss ja lisaks sellele saad luua väärtuslikke suhteid nii tööandjate, kolleegide kui ka klientidega. Võrgustike loomine on oluline karjääri edendamiseks ning avab uusi uksi tulevikus.


Selles valdkonnas on noorel võimalus teha koostöid paljude erinevate suurte brändidega ja olla osa nende edendajatest. Promomaailm võib olla üsna intensiivne, mis sunnib inimest kiiresti õppima ja kohanema erinevate olukordadega.


Promotsiooni valdkond ei pea olema noore esimene ja viimane töökoht, see annab kogemusi ja teadmisi, mis võivad olla kasuks järgmisel töökohal.


Räägime natuke ka klientidest. Milline klient soovib, et tema tooteid esitletakse? Miks?


Toodete esitlemine on hea viis uudistoodete lansseerimiseks või eriliste tooteomaduste rõhutamiseks. Lisaks on see suurepärane võimalus saada endale uusi kliente, tõsta bränditeadlikkust, sh tõsta ka taktikalisi müüginumbreid.

Jälgi meid ka sotsiaalmeedias: Instagram, Facebook, LinkedIn.

0 comments
bottom of page