• Elamusstuudio

Äripäeva hommikuprogrammi intervjuu Mihkel Lubiga: üritusturunduse hetkeolukord

Updated: Sep 1


Elamusstuudio asutaja Mihkel Lubi kutsuti Äripäeva raadiosse rääkima hetkeolukorrast üritusturundusmaastikul. Üritusturunduse valdkond sai pandeemia ajal valusalt pihta: ei olnud tööd ning üritusi ei toimunud mitu aastat järjest. 2022. aasta suvi on üle mitme aasta pakkunud võimalust korraldada avalikke üritusi ja korporatiivüritusi.


Keskkonnaameti pidu. Foto: Laura Oks.

Mihklilt uuriti, kas tänavu aasta suvega oli võimalik tagasi teha kahe aastaga kaotatu. „Suvi on olnud kuum. Mitte ainult temperatuuri, vaid ka projektide mahutavuse mõttes. On olnud ülimalt tihe ja produktiivne aeg. Pandeemia ajal aga tundsime, et oleme raskes olukorras, kuid näiteks haiglad ja toidutööstus olid samuti või enamgi veel kurvemas seisus,“ sõnab ta.


Mihkel lisab: „Üritusturunduse viimased kaks aastat on olnud korralik roller coaster – ühel hetkel on palju toimetamist, teisel hetkel täpselt 0 tegevust. See on kõikidest väljakutsetest kõige keerulisem olnud. Raha rahaks, aga see teadmatus – piirangud vahepeal on, vahepeal ei ole; ei tea, kas üritus, mida oled planeerinud, päriselt ka toimub.“


Elamusstuudio juhi sõnul on kõik meie valdkonna agentuurid ja töötajad palju õppinud ja saanud aru, et oma aega tuleb lugeda ning kirja panna. Mihkli arvates neli tundi kestev üritus võib tunduda kui lihtne ülesanne, kuid ettevalmistus selleks neljaks tunniks nõuab sadu töötunde.


„Kindlasti oleme ettevõttes õppinud oma aega trackima ning kliendid on ka täna aru saanud, et tehtud töö eest tuleb tasuda. Täna on olemas teadlikkus sellest, et üritus võib ära jääda. Kui nii juhtub, siis mõtleme kliendiga üheskoos välja plaan B ja arutleme, mis on uus kuupäev või kuidas saame tehtud tööd edaspidi rakendada,“ lisab Mihkel.


Kuldmuna 2022


Kui pandeemia enam niivõrd palju ei kimbuta, sest inimesed on muutunud olukorrast teadlikumaks, siis mängu tuleb järgmine probleem: inflatsioon. Kliendid on sel põhjusel muutunud pisut tagasihoidlikumaks. Mihkel arvab, et siinkohal võib klientide mõistes vaadata erinevaid sihtrühmi – näiteks lõpptarbija, kes tuleb üritusele. „Suve alguses olid kõigil näpud püsti ja inimesed ihkasid suurt pidu. Nüüd, paar kuud hiljem on avalikud üritused hakanud näitama olukorda, et pileteid ostetakse vähem ja ettevaatlikumalt,“ lausub Elamusstuudio juht.


Kui rääkida üritusturunduse trendidest, siis sel suvel olid enimkülastatavad kindlasti kohad, kus vahepeal pole saanud käia ehk suurkontserdid. Inimestel on olnud janu nende järele. Sealhulgas toob Mihkel välja, et avalikud toiduteemalised üritused on samuti läinud palju popimaks. „Toiduüritused on olnud aastaid trend, kuid kuna vahepeal jäi nii mõnigi sündmus ära, siis see aasta on toimunud korralik plahvatus. Näiteks tegid sel aastal väikesed külad kodukohvikuid, toidutänavaid on Haapsalust-Pärnust-Tallinnast laienenud ka mujale.“


Ka pööratakse iga aastaga enim tähelepanu rohelisele mõtteviisile. „Roheline mõtteviis on nii üleüldiselt kui ka meie sektoris viimased kuus-seitse aastat olnud keskseks teemaks.

Elamusstuudio teeb tihedalt koostööd eri ettevõtetega, kes panevad rõhku jätkusuutlikkusele ning panustame oma tiimiga jõudsalt sellesse, et vähendaksime oma ökoloogilist jalajälge.“


Kuula täispikka intervjuud Mihkliga Äripäeva raadiost SIIT.


Jälgi meid ka sotsiaalmeedias: Instagram, Facebook, LinkedIn.





0 comments

Recent Posts

See All